امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت : همه اقشار جامعه باید از حقوق شهروندی برخوردار شوند از این رو ما باید بستر این امر را برای مردم ایجاد کنیم .

 

حشمت الله رضایی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی یک روزه حقوق شهروندی با حضور کارکنان ادارات این شهرستان افزود : ما وظیفه داریم بستری ایجاد کنیم که مردم سطح دسترسی مطلوب تری به خواسته هایشان به عنوان حقوق شهروندی داشته باشند .

 

وی اظهار داشت : مسائل بهداشتی ، روانی ، اجتماعی ، سیاسی ، آموزش ، مسکن و رفاهیات از مجموعه حقوق شهروندی هستند و ما باید به عنوان کارگزاران دولت موانع رسیدن به این حقوق را برطرف کنیم زیرا ادارات و دستگاههای اجرایی یک پای این کار هستند .

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه مردمی که به ما مراجعه می کنند مطالباتی دارند که باید پاسخگو باشیم و  بازرسان فرمانداری کار بازدید از ادارات در خصوص حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را در دستور کار دارند و هر اداره ای که با مشکلی در این رابطه مواجه باشد باید نواقص را بر طرف کند .

 

در ادامه یکی از اساتید و مدرس دانشگاه به بیان مباحثی در خصوص اهمیت حقوق شهروندی پرداخت و گفت : حقوق شهروندی قدمتی به اندازه چند قرن در تاریخ دارد و به منظور کم کردن رنج آدمها است .

 

هادی نجفی افزود : متولیان این امر افرادی هستند که این رنج ها را کم می کنند و برای اینکه مردم زندگی بهتری در جامعه داشته باشند باید این حقوق را بشناسند و به حقوق دیگران هم احترام بگذارند .

 

وی گفت : بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مساله به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و دولتمردان شرایطی را فراهم می کنند تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند .

 

این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان مردم نهاد صبح امید قصرشیرین ، دفتر اجتماعی استانداری و فرمانداری قصرشیرین برگزار شد .