امروز: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403


سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان بازنگری می شود/ حمايت دستگاه هاي اجرايي از پژوهش هاي دانش بنيان ضروري است

 

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري كرمانشاه به حمايت ويژه‌ي كارگروه آموزش، پژوهش، فناوري، نورآوري استان از طرح هاي پژوهشي دانش بنيان اشاره کرد و گفت: با جهت دهي صحيح به منابع، مسيرانجام طرح هاي پژوهشي كاربردي و توسعه اي را براي توليد دانش فني مورد نياز توليد كالا و خدمات تسهيل خواهيم كرد.

 

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ علي مهرتاش در ديدار با مدير مركزآموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان بر لزوم تهيه، تدوين و بازنگري سند آمايش علم و فناوري استان بر اساس نيازها، تخصص ها و مزيت هاي استان و با رويكرد استقرار نظام نوآوري تأكيد كرد و گفت: با توانمندسازي شركت هاي دانش بنيان مي توان اجراي طرح هاي پژوهشي را نيز با حمايت دستگاه هاي اجرايي به نخبگان واگذار کرد.

وي افزود: با تقويت ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه و با محوريت شركت هاي دانش بنيان مي توانيم طرح هاي پژوهشي را متناسب با نياز استان و با حمايت هاي ملي از طريق صندوق تخصصي نوآوري و شكوفايي و منابع استاني در مسير رفع مشكلات و نيازهاي استان هدايت كنيم به گونه اي كه نتابج پژوهش های كاربردي توليد دانش مورد نياز را نیز به همراه داشته و يا پاسخي به مسایل و مشكلات فراروي توسعه باشد. 

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري كرمانشاه تصريح كرد: حركت در مسير تحقق شعار سال سبب ايجاد اشتغالزايي و رونق توليد و اقتصاد دانش محور مي شود و بي شك بايد زمينه حمايت از ايده هاي نوآورانه و خلاقانه در عرصه توليد و خدمات فراهم شود.

مهرتاش نظارت بر فعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه استان و تدوين برنامه‌های حمایتي براي توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مجتمع هاي نوآوري و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را خواستار شد و گفت: بر اساس اسناد مطالعاتي و آمايش سرزميني بايد هم افزايي مطلوب و مناسب براي تحقق اهداف و سياست هاي استاني با محوريت شعار سال بين دستگاه هاي اجرايي در زمينه آموزش، پژوهش، فناوري و نوآري فراهم شود و امسال يكي از شاخص هاي ارزيابي ادارات اقدامات انجام شده در راستاي حمايت از طرح هاي فناور و دانش محور خواهد بود. 

وي تسهيل گري لازم براي انعقاد قراردادهاي پژوهشي دانش بنيان را يادآور شد و گفت: در كارگروه مي توان پروژه‌‌های پژوهشی را علاوه بر دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان داراي صلاحيت هم واگذار كرد كه يقيناً به رقابت کیفی موثر منجربه می‌شود.

معاون استاندار خاطر نشان ساخت: تجاري سازي ايده ها نيازمند منابع و حمايت است كه برخي دستگاه هاي اجرايي مي توانند با تخصيص بودجه هاي پژوهشي زمينه ورود نمونه اوليه كالاها و خدمات معرفي شده در حوزه مسووليت كاري را براي شركت هاي دانش بنيان فراهم كنند و به نوعي در اين مسير شتاب دهنده و تسهيلگر باشند. 

وي ادامه داد: امسال توان فعالیت تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بايد بصورت روزافزون ارتقا یابد و در سند استقرار نظام نوآوري بايد به اين موضوع توجه شود.