امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرماندار قصرشرین گفت: رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی برای برگزاری آیین های سوگواری ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی ضروری است و مسوولان این هیات‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

 

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه  در جلسه هماهنگی برگزاری آیین های دهه اول محرم افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و عاشورا یک تکلیف برای هر مسلمان است و همه ما وظیفه داریم تا در این راه تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: با شیوع کرونا و همه گیر شدن این بیماری ویروسی، متاسفانه بسیاری از برنامه های مذهبی ما با وقفه مواجه شد ولی در ایام محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آیین های این ایام برابر ضوابط خاص و دستور ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: شیعه امام حسین (ع) باید از معرفت و آگاهی کامل برخوردار باشد و امروز چشم تمام دنیا به جمهوری اسلامی معطوف است از این رو باید این آیین ها در شان نظام و راه امام حسین (ع) برگزار کنیم.

تاتار ادامه داد: نباید در این ایام به گونه ای رفتار کنیم که در آیین های سوگواری باعث ابتلای برخی افراد به بیماری ویروسی کرونا شویم.

فرماندار قصرشیرین گفت: هرگونه پذیرایی از عزاداران در هیات مذهبی ممنوع است و مسوولان  هیات باید تمام دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند.

او اضافه کرد: هیات های عزاداری  حق پخش نذورات را ندارند و اگر کسی نذری دارد اگر  بتواند آن را در قالب ماسک و مواد ضدعفونی به هیات بپردازد بسیار پسندیده است.

وی گفت: برابر دستور ستاد ملی مدیریت کرونا جابه جایی و حرکات هیات مذهبی در سطح شهرستان حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع بوده و آیین ها باید در فضای باز برگزار شود.

وی با تاکید بر این که هیات باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که ساعت برگزاری مراسم کاهش پیدا کند و در روز عاشورا هیچ هیاتی حق رفتن به مزار شهرستان را ندارد.

رییس تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان ۲۹ هیات مذهبی دارد که از این تعداد ۱۲ هیات شهری و ۱۷ هیات روستایی است که امسال با رعایت کامل مسایل بهداشتی آیین های دهه اول محرم را برگزار می کنند.

حجت الاسلام حسن دوستیان افزود: جلسات لازم با هیات های مذهبی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و تذکرات لازم به آن ها داده خواهد شد.

وی در ادامه از هماهنگی با ادارات مختلف برای برگزاری هر چه باشکوه تر شدن مراسمات این ایام به تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی خبر داد.