امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

 

فرماندار قصرشیرین گفت: تجار و صادرکنندگان با برنامه و بر اساس نیاز بازار عراق محصول گوجه‌فرنگی به منظور صادرات وارد مرز رسمی پرویزخان این شهرستان کنند.

 

«مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی از تجار و صادرکنندگان بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی گوجه می‌کنند که این اقدام باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون تجار روزانه بدون هیچ برنامه‌ای متاسفانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون گوجه وارد مرز رسمی پرویزخان می‌کنند که از این میزان تنها ۷۰ کامیون آن صادر شده و بازار عراق کشش این میزان محصول گوجه را ندارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: آوردن بی‌رویه محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز پرویزخان موجب ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات این محصول می‌شود.

تاتار ادامه داد: کشاورزان و تجار قبل از آوردن محموله‌های گوجه فرنگی از وضعیت مرزهای استان کرمانشاه و حجم بارهای گوجه‌فرنگی مطلع شوند.

او اضافه کرد: فروش محصول گوجه‌فرنگی توسط کشاورزان از طریق بازار داخل و همچنین کارخانه‌های رب گوجه فرنگی استان راهی برای جلوگیری از متضرر شدن آن‌ها و پرت شدن محصولاتی است که با زحمت بسیار به دست می‌آید.