امروز: شنبه 15 اردیبهشت 1403
 
بهمن اميري مقدم گفت: کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی و دروازه کربلا، از اول شهریور ماه به مدت سه روز میزبان نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) می‌شود.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ نشست خبری تشریح برنامه های این اجلاس بین المللی سه روزه عصر دوشنبه به صورت مشترک با حضور «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه و «محمدمهدی رحمتی» معاون امور استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سرسرای شهد قاسم سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز میزبان زائران عتبات عالیات بوده، گفت: مردم کرمانشاه امروز خوشحال و مفتخرند که بار دیگر مرز خسروی بر روی زائران عتبات عالیات بازگشایی شده و میزبانی از پیرغلامان حسینی (ع) این خوشحالی را مضاعف کرده است

امیری مقدم با بیان اینکه افتتاحیه این اجلاس در کاروانسرای عباسی بیستون برگزار می شود، افزود: ۱۵ واعظ و پیرغلام خارجی از ۱۵ کشور دنیا نیز در این اجلاس حضور دارند و مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی از دیگر برنامه های این اجلاس را رونمایی از کتاب، تجلیل از شاعران دفاع مقدس و تجلیل از استاد «محمدجواد محبت» شاعر برجسته و پیشکسوت کرمانشاهی اعلام کرد و گفت: از خانواده مداحانی که در بین ما نیستند نیز در این اجلاس تجلیل می شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه محفل شعر عاشورایی نیز در تکیه معاون الملک کرمانشاه برگزار می شود، اظهار کرد: آئین اختتامیه این اجلاس نیز در مسجد عمادالدوله کرمانشاه برگزار می شود.

امیری مقدم برگزاری چنین رویدادهای معنوی و فرهنگی را گامی در راستای معرفی خوب کرمانشاه به دنیا دانست و تصریح کرد: مشابه این چنین برنامه هایی را در دستور برگزاری داریم تا بتوانیم چهره زیبای ایران اسلامی را به زیبایی هرچه بهتر به دنیا معرفی کنیم.

کرمانشاه ظرفیت بالایی در حوزه آئینی دارد

معاون امور استانهای صدا وسیما نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برای میزبانی اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) یکسری معیارها و شاخص ها وجود دارد، گفت: میزبانی هر استان براساس معیارهایی از جمله شور، حماسه، معرفت و سوگ انجام می شود که کرمانشاه در بررسی های کارشناسی در هر چهار بخش دارای ظرفیت های فراوانی بود.

«محمدمهدی رحمتی» با بیان اینکه آئین های حماسی در تکایای کرمانشاه قدمت بیش از ۲۰۰ ساله دارد، افزود: کرمانشاه دروازه کربلا و عتبات عالیات از گذشته بوده و اکنون نیز با بازگشایی مرز خسروی محل تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) شده است.

وی ادامه داد:  افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس از شبکه های قرآن، افق، سه، پنج، ۲ ، سحر، الکوثر و بخش خبری شبکه العالم پخش می شود.

معاون امور استانهای صدا وسیما گفت: دکتر جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاحیه شرکت می کند و همچنین پیغام آیت الله نوری همدانی نیز در اجلاس قرائت می شود.

وی تعداد مهمانان داخلی این اجلاس را ۲۰۰ نفر، خارجی را ۱۵ نفر و ۲۵ نفر از طلاب خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند، اعلام کرد.