-اجراي دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه
برنامه ریزي و انجام اقدامات لازم جهت وصول درآمد ها با توجه به دستورالعمل ها، آیین نامه ها
-نظارت و پیگیري بر جذب و وصول عوارض و درآمدها از طریق مراجع ذي صلاح از جمله کمیسیون ماده 77 وشرکت در جلسات کمیسیون و ابلاغ آراء به واحدهاي صنفی
-بروز رسانی اطلاعات و نقشه هاي حاصل از ممیزي املاك و وصول عوارض نوسازي و صدور اجراییه هاي لازم جهت مستنکفین از عوارض و رسیدگی به اعتراضات مؤدیان
-گواهی و تأیید پیش نویس کلیه مجوزهاي مرتبط با واحد درآمد
-بررسی و پیشنهاد منابع جدید عوارض و درآمد
-انجام امور دریافت وجوه نقدي و یا اسناد دریافتی بعد از محاسبات واحد شهرسازي
-انجام امور ثبت فیش هاي واریز بانکها
-نگهداري اسناد مالی و فیشهاي پرداختی شهروندان
-کنترل پرونده ها از نظر ارقام ، قوانین ، جرائم ، محاسبات
-انجام امور مربوط به مغایرتهاي بانکی و اسناد
-انجام امور مربوط به چکهاي شهروندان
-وصول تمام درآمد واحدهاي مختلف شهرداري
-محاسبه پروانه هاي ساختمانی و عوارضات اضافه بنا و بدون پروانه
-ارسال پرونده هاي داراي اضافه بنا به کمیسیون
-دادن اخطار و پلمپ مغازه هاي غیر تجاري
-کنترل پاسخ استعلام صادر شده قبلی و همخوانی با اسناد مالکیت، میزان مالکیت، پلاك ثبتی
-انجام مکاتبات مورد نیاز جهت استرداد، تعویض و یا تأخیر در وصول چکها به مراجع ذیربط
-انجام سایر امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظایف