امروز: سه شنبه 1 آبان 1403

امام جمعه قصرشیرین :

وفاق ملی همدلی و مسابقه خدمت است امام جمعه قصرشیرین گفت: وفاق ملی همدلی و نزدیک‌شدن دل‌ها به هم برای مسابقه و متن ماموریت خدمت است از این رو هر حاشیه‌ای باید فرعی انگاشته شود و فرصت خدمت را از دولتمردان نگیرد.

حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نماز گزاران افزود:وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها، فقط می‌بایست بر خدمت به مردم متمرکز شد.

وی یادآور شد : وفاق ملی استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص وصادق‌بودن با مردم و همفکری و دست‌یافتن به بالاترین تفاهم با آن ها است. وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: نتانیاهو با پیش کشیدن شرط غیرقابل حصول کنترل محور فیلادلفیا و گذرگاه مرزی رفح، در واقع سعی در به شکست کشاندن روند مذاکرات را دارد تا از این طریق مانع از سرعت گرفتن روند سقوط کابینه شود. او در ادامه با اشاره به نقش بنادر مصر در رهایی رژیم غاصب از محاصره اقتصادی ادامه داد: وقتی از اقدام بنادر مصر در کاهش فشارها علیه اقتصاد اسرائیل سخن به میان می‌آید به هیچ عنوان نمی‌توان نقش یک بازیگر پشت پرده را نادیده گرفت طی ۱۰ ماه سپری شده از جنگ، ابوظبی به مهمترین شریک منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای ایجاد کریدور تنفسی زمینی تبدیل شده است.

او اضافه کرد: بر اساس گزارش بهمن ماه سال گذشته کانال ۱۳ اسرائیل درباره راه‌اندازی یک کریدور زمینی که بندر جبل علی در دبی را به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی متصل می‌کند، این مسیر زمینی با عبور از عربستان سعودی و اردن، به ایجاد یک گذرگاه جایگزین برای تجارت دریایی اسرائیل در دریای سرخ کمک کرد.

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص) رمز و راز عظمت شخصیت پیامبر اعظم (ص) گفت: وجود نازنین رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسین عالم است.

او اضافه کرد: آن حضرت از همه مقدس‌تر است چون از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارامدتر و مؤثرتر است؛ و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) است.