امروز: سه شنبه 1 آبان 1403


به گزارش روابط عمومی شهرداری قصرشیرین ، دکتر حیدری شهردار ، از ارائه خدمات رسانی شهرداری قصرشیرین به زائران اربعین حسینی خبر داد  . 

دکتر حیدری با بیان اینکه شهرداری قصرشیرین در کنار سایر نهادها خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می دهد ، اظهار کرد : هر سال و در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی ، خیل عظیم زائران از سراسر کشور از این شهرستان مرزی و مرز بین المللی خسروی عازم عتبات عالیات می شوند تا در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت نمایند . در این راستا شهرداری قصرشیرین همچون سنوات گذشته خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را در دستور کار قرار داده است . 

وی اربعین را بزرگترین اجتماع شیعیان جهان و محلی برای عرض ارادت به خاندان اهل بیت (ع) دانست و افزود : ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) در شهرهای مختلف کشور به مقصد کشور عراق همزمان با  ایام اربعین حسینی از طرف نهادها و ارگان های مختلف مردمی و دولتی انجام می شود . 

شهردار قصرشیرین عنوان کرد : عشق و ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تنها محدود به یک استان ، شهر یا روستا نمی شود ، بلکه همه ساله با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تمام استانها و شهرهای کشور در عرصه خدمت رسانی اعلام حضور و با فراهم کردن زیرساخت ها در این راه خدمت رسانی می کنند . 

دکتر حیدری با بیان اینکه شهرداریها  از نهادهایی هستند که سهم قابل توجهی در خدمات دهی به زائران دارند ، یادآور شد : با استقرار انواع ماشین آلات عمرانی ،آتش نشانی  ، ماشین آلات حمل زباله و جمع آوری پسماند خدمت رسانی می کنند و همچون سنوات گذشته با افتخار میزبان زائرین حرم امام حسین (ع) هستیم . 

وی  با اشاره به اینکه شهرداری قصرشیرین دارای 4 پارکینگ با وسعت 35هکتار و با ظرفیت پارک 14000 خودرو به  زائرین گرامی خدمت رسانی می کند ، اقداماتی دیگر نظیر : نصب ابر پرچم لبیک یا حسین (ع) برای اولین بار بر فراز پارک بسیج این شهرستان مرزی ، نصب 120 عدد پرچم 4 *1 عزا در بلوار راه کربلا  ، احداث 200 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر زائرین گرامی ، نصب المانهای فرهنگی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) ، نصب سایه بان در سه راهی نصراباد و پارکینگ شهرداری واقع در کمربندی ، توزیع روزانه آب معدنی خنک بین زائران گرامی ، رنگ آمیزی المان های فرهنگی سطح شهر ، نصب 3000 متر ریسه در معابر و میادین ، نصب بنرهای ترافیکی و راهنما در مسیر زوار، نصب بنرهای خیرمقدم و تسلیت ایام اربعین به عنوان بخشی از خدمات شهرداری در این امر متبرک زمینه هر چه بهتر سفری مطلوب را برای زائران گرامی فراهم نموده است .