امروز: سه شنبه 1 آبان 1403

"قصرشیرین- ایرنا- شهردار قصرشیرین با اشاره به بدهی ۵۰۰ میلیارد ریالی این نهاد مربوط به دیون بانکی و پیمانکاران در سال های قبل، گفت: با وجود منابع محدود مالی و درآمدهای بسیار کم ۳۰۰ میلیارد ریال این دیون پرداخت شده و اکنون این مجموعه ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، صابر حیدری روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی قصرشیرین در محل شهرداری قصرشیرین با گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و رسانه و به خصوص شهید صارمی، افزود: قصرشیرین با وجود وسعت یک هزار هکتاری، جمعیت کمی دارد و هزینه نگهداری فضای سبز و امور جاری شهرداری و پرداخت حقوق کارکنان آن با درآمدهای ناچیز این شهرداری همخوانی ندارد. وی اظهار کرد: درآمد شهرداری قصرشیرین از محل ماده ۱۰۰ در سال گذشته پنج میلیارد ریال بوده اما با این وجود ضمن پرداخت بخشی از دیون گذشته بدهی جدیدی نیز نداشته و با مدیریت و استفاده از تجربیات گذشته و همفکری و همراهی اعضای شورای شهر و کاهش هزینه های اضافی توانستیم ضمن پرداخت حقوق پرسنل، در رتق و فتق امور و سامان دهی فضای شهری موفق عمل کنیم.

 

حیدری از مجموعه اقدام های شهرداری قصرشیرین اجرای سه مرحله آسفالت به میزان ۷۰ هزار متر مربع، احداث پیاده رو سلامت و اتمام آن تا یک ماه آینده، احداث پارک مسکن مهر روبروی فرمانداری، احداث پیاده رو خیابان ساحلی، احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، خرید ماشین آلات و ادوات سبک و سنگین، راه اندازی گلخانه به منظور تولید گل و گیاه مصرفی داخل شهر، احداث المان های جدید در سطح شهر و نصب آن نام برد.

 

وی از فعالیت های در دست اقدام مجموعه شهرداری قصرشیرین را ۲ منظوره کردن جایگاه سی ان جی شهرداری، احداث شهربازی و آسفالت و معابرسازی محله قصرجدید، درآمد زایی برای شهر از سوی شهرداری، بازنگری طرح جامع شهر، احداث شهرک مشاغل مزاحم و ایجاد بازارچه و ترمیم و نوسازی معابر بیان کرد.

 

شهردار قصرشیرین با اشاره به اینکه قصرشیرین به فراخور نامش برخوردار نیست، گفت: تمام تلاش ما با همفکری با اعضای شورای اسلامی شهر و تعامل با مسئولان فرمانداری و استانداری، ارائه خدماتی درخور شان مردم قصرشیرین و سامان دهی چهره شهر و خیابان ها و محلات است و در آینده شاهد حجم زیادی از خدمات به مردم این شهر مرزی به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.

 

حیدری گفت: اکنون شهرداری قصرشیرین ۳۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۱۹ هزار خودرو در کمربندی پرویزخان دارد که در ایام اربعین به صورت شبانه روزی در اختیار زائران بوده و تاکنون چهار هزار دستگاه خودروی زائران در پارکینگ های شهرداری پارک شده است.

 

وی همچنین با قدردانی از نگاه استاندار و فرماندار قصرشیرین در خصوص توجه به شهرداری قصرشیرین از محل اعتبارات اربعین گفت: با توجه به اینکه عمده حجم زائران در این شهرستان است و شهرداری باید درایام اربعین خدمات زیادی را به تناسب زائران و همچنین مردم شهرستان ارائه کند باید در اختصاص بودجه های ملی و استانی به این مجموعه نیز نگاه ویژه ای شود که بتوانیم هم انتظارت زائران را برآورده کرده و هم پاسخگوی مطالبه های مردمی باشیم.

 

شهردار قصرشیرین گفت: اربعین فرصتی برای احداث طرح های زیربنایی و عمرانی در شهرستان قصرشیرین به خصوص در حوزه راه سازی و همچنین تجهیز پایانه های مرزی است که به برکت اربعین و حضور زائران سیدالشهدا(ع)، قصرشیرین نیز از این برکت منتفع خواهد شد.

 

وی همچنین با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گفت: کار خبرنگاری طاقت فرسا و از طرفی مورد هجمه و انتقاد دیگر افرد جامعه است و خبرنگاران و رسانه ها به عنوان چشم تیزبین و گوش شنوای مردم و مسوولان می توانند برای پیشبرد اهداف جامعه موثر عمل کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر قصرشیرین نیز با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، گفت: روز خبرنگار در واقع تقدیر از کسانی است که با تحمل سختی ها و مشکلات صدای مردمی هستند که در عرصه دفاع از سرزمین خود کارنامه درخشانی دارند.

 

فرزاد قنبری با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم با قسم از قلم یاد کرده و این رسالت خطیر خبرنگاران را می رساند، افزود: خبرنگاری شغلی حساس و پر مسئولیت است و خبرنگاران عهده دار و مسئول بیدار کردن جامعه، امید آفرینی و بیان دغدغه های مردم هستند از این رو خبرنگاران باید مطالبه گر و نقاد باشند.

 

او گفت: ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تلاش می کنیم برای انعکاس و احصای مشکلات و مسایل مردم شبانه روز خدمت کنیم.

 

 

در پایان این نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی مهمترین مطالبه های خود را راه اندازی اتاق فکر با حضور خبرنگاران برای ارائه پیشنهادهای سازنده به اعضای شورا، احداث شهرک مشاغل، احداث فرهنگسرا، ایجاد بازارچه مرزی عنوان کردند و سپس با اهدای لوح از تلاش های آن ها از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر قصرشیرین تجلیل شد.

 

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.