امروز: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین ، از اختصاص 430 میلیون تومان اعتبار برای مقاوم سازی کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.

 

حشمت الله رضایی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قصرشیرین افزود: این میزان اعتبار از محل ماده 12 برای 2 باب کتابخانه دهخدا و کتابخانه روستای کرکهرک که در اثر زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب کرمانشاه ، آسیب دیده اختصاص یافت.
وی گفت: هم اکنون 2 هزار و 24 تن از شهروندان شهرستان قصرشیرین عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند که این میزان 10 درصد از جمعیت را شامل می شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: این شهرستان چهار باب کتابخانه عمومی دارد که شامل یک باب کتابخانه شهری ، 2 باب کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار روستایی است.
رضایی ، شمار کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی این شهرستان مرزی را 50 هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: به ازای هر تن ، 2 جلد کتاب در کتابخانه های قصرشیرین موجود است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست های کتابخوان ، جلسات نقد کتاب و تجلیل از نویسندگان شهرستان مهم ترین فعالیتهای شهرستان قصرشیرین در هفته کتاب و کتابخوانی بوده بیان کرد.
این مسئول با اشاره اهمیت فرهنگ کتاب و مطالعه در رشد فردی و اجتماعی انسان ها ، گفت: جوامعی که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته اند به اهمیت کتاب و مطالعه توجه داشته اند اما امروز توجه به فضای مجازی متاسفانه باعث کاهش گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی شده است.
وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را از دوران کودکی در فرزندان از سوی خانواده ها عاملی برای ترویج فرهنگ مطالعه و توجه افراد به این مهم دانست.