امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

کرمانشاه- ایرنا- در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم کلنگ زنی یک واحد آموزشی در کنگاور، افتتاح از یک دستگاه تلویزیون شهری در قصرشیرین و بازدید مسوولان از کارگاه صنایع دستی یک نوجوان قصرشیرینی روز پنجشنبه برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، کارگاه صنایع دستی هنرمند نوجوان قصرشیرینی به مناسب چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر توسط جمعی از مسوولان این شهرستان بازدید شد.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین در حاشیه بازدید از این کارگاه با تبریک دهه فجر و تجلیل از رشادت های شهدای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب به دست جوانان به پیروزی رسید و امروز نیز جوانان در عرصه های مختلف به شایستگی نقش آفرینی کرده اند.

 

حشمت رضایی افزود: امروز جوانان در میادین علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری به موفقیت های بسیاری دست یافته اند و در نتیجه تلاش جوانان و حمایت های نظام کشور همانند نگینی در جهان می درخشد و حرفی برای گفتن دارد.

 

وی اظهار داشت: «محمدحنیف رسولی» نوجوان شایسته قصرشیرین با وجود سن کم ( ۱۶ سال) یک کارگاه صنایع دستی دایر کرده و در تعدادی از رشته های صنایع دستی و هنری شامل معرق و منبت چوب، ساخت پیکره های چوبی، نقاشی، نوازندگی تار مشغول به فعالیت می باشد.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت: از آثار و ساخته های خوب این هنرمند نوجوان می توان به ساخت تابلوهای معرق و منبت، پیکرتراشی حیوانات، ساخت تخته نرد، پنجره های گره چینی سنتی  اشاره کرد.

 

** همچنین بهره‌برداری از یک دستگاه تلویزیون شهری با هفت میلیون ریال اعتبار با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بوستان بسیج قصرشیرین آغاز شد.


شهردار قصرشیرین در آیین بهره برداری از این طرح گفت: اعتبارات لازم برای خرید و نصب این تلویزیون شهری  از اعتبارات اربعین و جاری بوده است.

 

عباس کرمی افزود: امسال در مجموع ۴۷ هزار و ۲۰۰متر مربع زیرسازی و روکش آسفالت با سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون اعتبار اجرا شده است.

 

وی اظهار داشت: تعمیر، فعالسازی و نورپردازی آبنماهای میدان امام خمینی (ره)، مهدیه، میدان معلم و مرزبانی با ۱۲۵ میلیون تومان و اجرای سنگ فرش به میزان ۵۵۰ متر مربع با ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار از اقدام های شهرداری قصرشیرین در سال جاری است.

 

شهردار قصرشیرین گفت: انجام موزاییک فرش و جدول گذاری خیابان شهدا به میزان ۴۰۰ میلیون تومان و نصب تلویزیون شهری با چهار میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان از دیگر اقدام های شهرداری این شهرستان است.

 

** کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه شهرک مهرآوران در آیینی و با حضور فرماندار کنگاور و جمعی از مسوولان شهرستانی به زمین زده شد.


رییس اداره آموزش و پرورش کنگاور در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه ۹ کلاسه شهرک مهرآوران این شهرستان با مبلغ قرارداد ۷۶ میلیارد ریال اعتبار بصورت قرارداد با پیمانکار احداث می شود.


بهروز دهنوی افزود: با توجه به احداث و افتتاح مسکن مهر مهرآوران در سال گذشته و مشکل عدم فضای آموزشی در این شهرک، با همکاری اداره کل نوسازی این مدرسه ۹ کلاسه ساخته می شود.


از دیگر برنامه های دهه فجر روز پنجشنبه کنگاور، گلباران گلزار شهدا، افتتاح کارگاه یک روزه نقاشی، افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان و رزمایش کمک های مومنانه بود.


شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد