امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

 

باسمه تعالی

 

أنّا أعطیناک الکوثر...

 

بیستم جمادی الثانی مصادف با میلاد پربرکت بانوی بانوان جهان از آغاز خلقت تا پایان روزگار، در کشور ما به عنوان روز زن نامگذاری شده است. روزی که به برکت و حرمت بزرگ زن دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای است برای قدردانی از همراهان همیشگی؛ زنانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند.

قرآن کریم در آیات متعددی ضمن پرداختن به ویژگی ها و حقوق زنان و مردان، زن را از جنس مرد و از یک گوهر معرفی می کند و تقوا، پاداش اخروی و قرب الهی را برای هر دو جنس برابر می داند.

امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر بالابودن نقش زن در جامعه نسبت به مردان در این زمینه فرمودند: "اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شود، ملت ها به شکست و انحطاط خواهند رسید".

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): "در جامعه انقلابی ما اگر شأن زن از مرد بیشتر نباشد، کمتر نیست و روی این اصل باید ویژگی های زن در زمینه های گوناگون، مانند آموختن علم، جهاد، ارتباط با مرد، نقش مادری (که [در] تمام این ها زندگی حضرت زهرا(علیهاالسلام) یک نمونه است)، مورد بررسی قرار گیرد".

اینجانب میلاد سراسر نور و با سعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)و روز زن و هچنین میلاد حضرت امام خمینی (ره) را به همه زنان و مادران پاکدامن و فداکار ایران اسلامی به ویژه شیرزنان شهرستان قصرشیرین تبریک عرض می نمایم .

 

 

 

پور افشار

شهردار قصرشیرین