امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

فرماندار قصرشیرین گفت: ورود افراد غیربومی به این شهرستان مرزی ممنوع شد و تیم‌های بهداشتی نیز در ورودی شهرستان نسبت به تب‌سنجی و کنترل افراد برای مقابله سرایت ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تیمهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، سپاه و همچنین شهرداری و هنگ مرزی در ورودی شهرستان مستقر هستند و با همکاری یکدیگر نسبت به کنترل ورودی ها اقدام می کنند.

 وی اظهار داشت: به جزء افرادی که ورودشان به شهر ضروری است، اجازه تردد به کسی داده نمی شود و در صورت ورود هر نوع خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرستان نیز نسبت  به ضدعفونی خودرو و تب سنجی افراد اقدام می کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین شهرداری و سپاه نیز به طور مستمر نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان های سطح شهر اقدام می کنند و در روستاها نیز دهیاران ملزم به ضدعفونی سطح روستا هستند و از سوی بخشداری مواد ضدعفونی و گندزدا در اختیار آن ها  قرار داده شده است.

                                                                       

تاتار اضافه کرد: در مرز رسمی پرویزخان نیز با توجه به فعالیت تجاری این مرز از سوی شرکت تعاونی گمرگ به کارگران و افراد شاغل در مرز کمک نقدی برای خرید دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی ارایه شده و همچنین آموزش های لازم نیز برای مقابله با ویروس کرونا ارایه شده است.

وی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان نیز ضدعفونی و گندزدایی می شود و در ورودی شهرستان نیز تمامی رانندگان کامیون های صادراتی نیز تب سنجی شده و تاکید شده که اجازه ورود به شهر را ندارند.

وی همچنین از تعطیلی تمامی آرایشگاه ها ی زنانه و مردانه برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان نداشته ایم و با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با سرایت آن اقدام می کنیم.

                                                                          

وی از افراد خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از تعطیلی تمامی امکان عمومی و ممنوعیت تجمع ها و همچنین آموزشکاه ها و مراکز ورزشی در شهرستان خبرداد.

وی گفت: تمام توان خود را برای مقابله با سرایت ویروس کرونا در قصرشیرین به کار گرفته ایم و مرز رسمی پرویزخان نیز از روز گذشته تا سه شنبه هفته آینده براساس تصمیم دولت مرکزی عراق برای صادرات کالاها و مراودات تجاری و مرزی تعطیل شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.