امروز: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

 

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان مرزی نقش زیادی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد و ناملایمتی‌های بسیاری در آن دوران بر پیکر این منطقه مرزی وارد شد.

 

حشمت الله رضایی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدا و شهید حمدالله دکامی زاده افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که با تقدیم خون خود امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

وی اظهارداشت: وصیت شهدا پیروی از ولایت فقیه است و تا زمانی که در این مسیر حرکت کنیم همواره بر قله های افتخار قرار داریم و در برابر ئوطئه های دشمن شکست نخواهیم خورد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: جای جای شهرستان مرزی قصرشیرین مطهر به خون شهدا است و این شهرستان موقعیت بسیار راهبردی در کشور دارد.

رضایی ادامه داد: همه ما در مقابل خون شهدا مدیون هستیم و برگزاری یادواره های شهدا ادای دینی به آنها است.

 وی گفت: جوانان این دیار با دفاع از تمامیت ارضی کشور در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعث قرار گرفتند تا اجازه ندهند خاک این کشور به دست بدخواهان بیفتد.

رضایی در ادامه گفت: آیین بزرگداشت شهدای شهرستان قصرشرین با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان روز دوشنبه در مسجد جامع برگزار می شود که سخنران این مراسم امیر فرج الله برات پور از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۶۰ فرماندهی دسته های پروازی عملیات اچ -۳ را برعهده داشت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۳ هزار تن جمعیت دارد که در اوایل جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال متجاوزان بعثی بود.
این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.