امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: قصرشیرین توانایی میزبانی و برگزاری مسابقه های ورزشی مهم بین المللی را در همه رشته ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی جوهری دوشنبه شب در آیین معارفه رییس جدید اداره ورزش و جوانان قصرشیرین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به اقلیم مناسب این شهرستان در 6 ماه از سال و وجود هتلینگ مناسب، این شهر توانایی برگزاری مسابقات مهم ورزشی در سطح بین المللی را دارد.
وی اظهار کرد: پارسال چندین رویداد مهم ورزشی شامل بازی های آسیایی کونگ فو با حضور 26 کشور مختلف و مسابقات مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق به خوبی در قصرشیرین برگزار شد .
وی بیان کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در قصرشیرین، راه برون رفت این شهرستان از مشکلات است و این کار نیازمند کمک و همیاری مردم است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: مسابقه های سال گذشته در حالی با امنیت کامل برگزار شد که در آن سوی مرزهای شهرستان قصرشیرین ناامنی های زیادی وجود دارد.
جوهری در ادامه گفت: 52 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمانشاه در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند که تا پایان امسال این میزان به 70 هزار تن افزایش خواهد یافت.
وی شمار هیات های ورزشی فعال در استان کرمانشاه را 48 هیات ذکر کرد و گفت: در برخی از هیات ها، از یک تا 15 رشته ورزشی فعال است.
وی جشنواره همگانی استعداد یابی کرمانشاه را در 6 رشته ورزشی والیبال، سپک تاکرا، بولینگ و بیلیارد، وشو، قایقرانی و دومیدانی از یکم تا سوم دی ماه ، از برنامه های ورزش این استان عنوان کرد.
وی گفت: در این جشنواره بیش از سه هزار دانش آموز استعدادیابی خواهند شد.
فرماندار قصرشیرین هم در این جلسه گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف است که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.
فرامرز اکبری افزود: قصرشیرین دارای مرزهای طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی است و با وجود قابلیت های بزرگ اقتصادی، باید ورزش این شهرستان رونق بیشتری داشته باشد.
وی گفت: ورزش یکی از اصول مهم تربیتی جوانان و از توصیه های مهم دین اسلام است و با ایجاد روح پهلوانی در ورزشکاران ، انرژی و جوانی آنها باید در پیشبرد اهداف جامعه تقویت شود.
در پایان این جلسه از زحمات محمدحسین زاده قدردانی و سلیم سیمایی به عنوان رییس جدید اداره ورزش و جوانان قصرشیرین معرفی شد.
محمدحسین زاده رییس سابق اداره ورزش و جوانان قصرشیرین، پنج سال سابقه مربیگری تیم ملی تکواندو ایران و همچنین یک سال سابقه مربیگری تیم ملی کشور عراق را در کارنامه خود دارد.
قصرشیرین 2 هزار و 119 ورزشکار سازمان یافته و 23 هیات ورزشی فعال دارد که مجموعه فضاهای ورزشی این شهرستان شامل هشت سرسرای ورزشی سرپوشیده، یک استخر روباز، یک پیست دو و میدانی، یک زمین چمن فوتبال و چند زمین چمن روستایی است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است