امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403


فرماندار قصرشیرین گفت: 2 هزار و 24 نفر عضو کتابخانه های این شهرستان هستند.

 

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قصرشیرین افزود: این تعداد عضو کتابخانه ده درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

وی گفت: قصرشیرین چهار باب کتابخانه شامل: یک باب شهری  دو باب روستایی و یک کتابخانه سیار روستایی دارد  که در مجموع 50 هزار جلد کتاب در آنها موجود می باشد.

وی گفت: به ازای هر نفر دو جلد کتاب در کتابخانه های قصرشیرین موجود است.

فرماندار قصرشیرین در ادامه به اهمیت کتاب و مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: جوامعی که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته اند به اهمیت کتاب و مطالعه توجه داشته اند.

وی گفت: رشد و گسترش فضای مجاز ی متاسفانه باعث کاهش گرایش مردم به کتاب شده لذا باید در این زمینه آسیب شناسی های جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه لذت مطالعه و کتاب خوانی بسیار بهتر و فراتر از فضای مجازی است افزود: افرادی که با کتاب مانوس هستند انسانهای مفید برای جامعه بوده اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی قصرشیرین هم در این جلسه گفت: این شهرستان در سنوات گذشته در بین اداره کتابخانه های استان کرمانشاه جزء ادارت برتر بوده است.

ضیاء اله آباد افزود: برای ترویج و ترغیب مردم شهرستان به کتاب  و مطالعه در سال گذشته اقدامت زیادی صورت گرفته است.

وی برگزاری 30 نشست کتابخوان , 15 نشست کتابخوان مدرسه , 4 مورد مسابقه کتابخوانی , برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان , جلسات نقد و بررسی کتاب قصه گویی و برگزاری نمایشگاههای کتاب را از این موارد عنوان کرد.