امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

 

فرماندار قصرشیرین گفت: ایثارگران یادگاران هشت سال حماسه و ایثار هستند که سرافرازانه ایستادگی کردند و آرامش و امنیت امروز کشور مرهون مقاومت و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران و شهدا است.

 

«مرادعلی تاتار» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در فرمانداری قصرشیرین افزود: دشمن در ابتدای انقلاب نوپا با راه انداختن جنگی نابرابر قصد براندازی نظام را داشت اما با ایستادگی شهدا و رزمندگان که دنبال هیچ مقامی نبودند این جنگ با سربلندی کشورمان پایان یافت و افتخار و عزت و اقتدار برای کشور به ارمغان آمد.

وی اظهار داشت: در جریان جنگ تحمیلی ۲۳۰ هزار نفر از رزمندگان ما شهید و ۵۰۰ هزار نفر جانباز شدند که ایثار و فداکاری آن ها هیچ گاه از ذهن ملت مقاوم ایران اسلامی پاک نمی شود و در نتیجه همان دلاوری ها روز به روز بر عزت و اقتدار کشورمان افزوده می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: شهدا سرمایه ارزشمند و نخبگان کشور بودند که لباس رزم پوشیده و در برابر جبهه کفر ایستادگی کردند و حماسه آفریدند.

تاتار ادامه داد: دشمن از مقاومت ملت ایران مبهوت شد و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و امروز وظیفه داریم که یاد تمامی کسانی که حماسه خلق کردند را گرامی بداریم چون اگر امروز دنیا در برابر قدرت کشورمان تسلیم شده مرهون تلاش و ایثارگری همین رزمندگان است.
                                                              
هر روز از دوران دفاع مقدس ایام الله است 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: هر روز از دوران دفاع مقدس یک ایام الله است که به فرموده مقام معظم رهبری یاد روزهای بزرگ نباید فراموش شود و هشت دفاع مقدس ملت ایران نیز از روزهای بزرگ این کشورحماسه ساز است که مردم در آن نقش آفرین بودند.

سرهنگ پاسدار «محسن دارابی» افزود: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود و نقشه راهی برای کشورمان باشد.

 وی اظهار داشت: دفاع مقدس مختص به این هشت سال نیست و امروز هم باید از این گنجینه ارزشمند استفاده کرد و از برکات این حماسه عظیم استفاده کنیم.

فرمانده ناحیه سپاه قصرشیرین در ادامه گفت: معنویت، دینداری، آرمان خواهی و مقاومت نمادهایی هستند که در دوران دفاع مقدس نمایان شد و می توان به عنوان الگویی برای دنیا باشد چون ما  در دفاع مقدس با دستان خالی در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم و سربلند و پیروز شدیم.

آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت امروز چهارشنبه  همزمان با سراسر کشور در قصرشیرین با حضور جمعی از یادگاران عرصه هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.