امروز: جمعه 31 فروردین 1403

 

 

فرماندار قصرشیرین گفت: اجرای مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مرادعلی تاتار روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار قصرشیرین افزود: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار بزرگترین طرح گمرک ایران از نظر ارزش ریالی است که طی ۲ مرحله و در طول سه سال انجام می شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی مرحله طرح جامع مرز رسمی پرویزخان با بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حال اجرا است و شامل ساختمان گمرک، محوطه سازی، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت و همچنین امکانات رفاهی و محل استقرار تجار و فعالان در مرز است.

وی اظهار داشت: پارسال ۹۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی به قصرشیرین برای اجرای ۷۰ طرح عمرانی اختصاص یافت که تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

فرماندار قصرشیرین گفت: سایر حوزه های عمرانی شهرستان نیز ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که ۱۴ طرح مهم از محل این اعتبارات اجرا یی می شود و از مهم ترین این طرح ها احداث قطعه دوم آزاد راه کربلا و طرح جامع گمرک پرویزخان است.

تاتار اضافه کرد: در مجموع باتوجه به کمبود اعتبرات کشوری و محدودیت های این بخش پروژه های عمرانی شهرستان قصرشیرین با حمایت های استاندار کرمانشاه  و معاون عمرانی استاندار از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: پروژه مسکن مهر ۱۶۰ واحدی قصرشیرین با پیگیری های استاندار کرمانشاه و معاون عمرانی استاندار آماده واگذاری است و ۵۰ واحد دیگر هم هفته آینده به مالکان واگذار می شود.

وی گفت: بخش بلوکی های محله قصر جدید که ۱۷۶ واحد است، بعد از سال ها تعیین تکلیف شد و به مالکان واگذار می شود و در محله های پالی آباد و امیدوار با موافقت استاندار کرمانشاه، اداره راه و شهرسازی باید با سه میلیارد ریال، نقشه شمیم این محلات را تهیه کند.

فرماندار قصرشیرین در ادامه به خدمات ارایه شده در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع و گسترش بیماری کرونا تمام ادارات شهرستان پای کار آمدند و اقدام های  مقابله ای و پیشگیرانه بری این ویروس را آغاز کردند و در مجموع خدمات خوبی در این شهرستان ارایه شد.

تاتار تصریح کرد: با وجود مرز بزرگ پرویزخان و تردد روزانه سه هزار راننده و کامیون صادراتی در این مرز اقدامات ضدعفونی به خوبی انجام شده و مشکلی نداشته ایم.