امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری در استان فراهم شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در گردهمایی اعضای هیات های نظارت بر انتخابات استان که در سرسرای اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات موضوع مهمی در کشورمان محسوب می شود و به طور قطع حضور پرشور مردم در آن یک نه بزرگ دیگر به دشمنان انقلاب و نظام خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که دشمنان زیاد روی آن مانور می دهند عرصه انتخابات است، افزود: آنها از ماه ها قبل با راه اندازی جنگ رسانه ای تلاش می کنند تا با ناامید کردن مردم، آنها را از حضور در پای صندوق های رای منصرف کنند.

الهی تبار تصریح کرد: در این راستا متولیان برگزاری انتخابات برای خنثی کردن این حربه دشمن وظایف سنگینی را برعهده دارند و باید شرایط حضور حداکثری مردم را در این صحنه مهم فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: انتخابات مجلس اولین انتخاباتی است که پس از خروج آمریکا از برجام در کشورمان برگزار می شود از این رو حضور پرشور و حداکثری مردم در آن می تواند تودهنی محکمی به اقدام های خصمانه دشمنان انقلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از رفتارهای سلیقه ای پرهیز کنیم، یادآور شد: ملاک عمل همه مجریان برگزاری انتخابات قانون است، زمانی که این مهم رعایت شود مشکلی نیز در جریان انتخابات ایجاد نمی شود.

الهی تبار با اشاره به تشکیل ۶ کمیته در این راستا، افزود: رئیس و اعضای این کمیته ها مشخص شده و هر کدام در راستای وظایف محوله در حال انجام دادن کارها و فراهم کردن زیرساخت های لازم هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه همچنین از راه اندازی سامانه جامع انتخابات خبر داد و گفت: این سامانه در همه شعبات اخذ رای فعال و تخلفات احتمالی را به کمترین حد ممکن خواهد رساند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی نیز با فرمانداران و بخشداران تشکیل شده و وظایف محوله به آنها ابلاغ شده است تا آنها نیز زیرساخت های لازم را برای برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات فراهم کنند.

الهی تبار در پایان و با اشاره به ناآرامی های اخیر از تلاش های نیروی انتظامی در برخورد قاطعانه با اغتشاشگران قدردانی کرد و گفت: سردار جاویدان فرمانده و دیگر کارکنان انتظامی استان خیلی زود امنیت را در کرمانشاه برقرار کردند که جای تقدیر دارد.
فرمانداری های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، پاوه و سنقروکلیایی که به عنوان مرکزیت حوزه های انتخابی استان انتخاب شده اند کار نام نویسی از نامزدهای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.
در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.