امروز: جمعه 31 فروردین 1403

 

مشاور وزیر نیرو و رئیس ستاد اربعین این وزارتخانه گفت: هم اکنون زیرساخت های مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز خسروی در بخش آب و برق فراهم شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 

یعقوب محمدمرادی روز سه شنبه در جلسه بررسی زیرساخت های اربعین در فرمانداری قصرشیرین ، با بیان اینکه آبرسانی مهمترین کار در بخش خدمات رسانی به زائران است ، افزود: کار آبرسانی و اصلاح شبکه های برق و آب در دستور کار است و تانکرهای آبرسانی هم به اندازه کافی پیش بینی شده و مشکلی در این بخش نیست.
وی اظهارداشت: در حوزه خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین ، از ظرفیت و امکاتات دیگر دستگاه ها و نهادها از جمله وزارت دفاع ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان نیز استفاده می شود.
به گفته مشاور وزیرنیرو ، پارسال اقدام های خوبی در زمینه احداث حمام برای زائران اربعین انجام گرفت که در این بخش یک هزار و 100 چشمه حمام در کربلا و نجف احداث شد.
مرادی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر مکانی که موکب دایر شود امکان خدمات رسانی وجود ندارد ، استانداری کرمانشاه باید طرح جامعی را برای احداث موکب ها در مسیر تهیه کند تا بر اساس این طرح وزارت نیرو ، خدمات مورد نیاز به زائران را انجام دهد.
این مقام مسئول ، در وزارت نیرو اضافه کرد که برای مرز خسروی هم استقرار 50 چشمه حمام پیش بینی شده است تا خدمات مناسبتری به زائران اربعین حسینی ارائه شود.
مرادی بیان کرد: نمایندگان وزارت نیرو و نمایندگان شرکت های مادر تخصصی این وزارتخانه در استان کرمانشاه برای خدمت بیشتر به زائران حسینی مستقر خواهند شد تا هماهنگی های بیشتری در این زمینه انجام شود.