امروز: جمعه 31 فروردین 1403


 

40 تن از دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان قصرشیرین روز دوشنبه در قالب کاروان راهیان نور، راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور و سرزمین های نور شدند.


 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین در حاشیه بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی که در هنرستان الزهرا (س) قصرشیرین با حضور جمعی از مسئولان محلی این شهرستان افزود: اقتدار و اثر گذاری امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و جهان، مرهون رشادت های شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس به طور جانانه از مرزهای ایرن اسلامی دفاع کردند.
حشمت الله رضایی افزود: امروز وظیفه ما است که با تاسی و الگو پذیری از شهدا ارزش های دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل های آینده منتقل کنیم.
وی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور فرصتی برای خلوت با شهدا و آشنایی با رشادت و جانفشانی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی است، از این رو دانش آموزان باید نهایت استفاده را از این اردوی سه روزه ببرند و بتوانند با کوله باری از معنویت بازگردند.
فرمانده بسیج سپاه قصرشیرین نیز گفت: این اردو دومین مرحله از اعزام دانش آموزان به جنوب کشور طی امسال است که در این اردوی سه روزه دانش آموزان از یادمان های عملیاتی و مناطق جنگی شلمچه، طلاییه، دوکوهه، فکه و دیگر مناطق بازدید می کنند.
سرهنگ پاسدار مراد علی حسنی افزود: برگزاری کلاس های فرهنگی شامل اجرای ادعیه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به آموختن قرآن و احکام از مهمترین برنامه هایی است که برای کاروان راهیان نور در نظر گرفته شده است.
وی، هدف از حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را آشنایی بیشتر قشر جوان جامعه با رشادت های رزمندگان و نشر ارزش های آن دوران طلایی بیان کرد.