امروز: جمعه 31 فروردین 1403


 

فرماندار قصرشیرین گفت: وزش باد که از ساعاتی قبل این شهرستان مرزی را فرا گرفته هم اکنون با سرعت 102 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.


 

مرادعلی تاتار عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان مرزی به دلیل وزش باد و انتقال گرد و غبار 50 متر است که این میزان 9 هزار و 850 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران و آمادگی دستگاه های امدادی قبل از وقوع تندباد طی امروز ظهر خبر داد و گفت: هم اکنون دستگاه های امدادی برای خدمات رسانی در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی پای کار هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون تند باد باعث قطع برق برخی مناطق شهری قصرشیرین و شکستگی چندین اصله از درختان سطح شهر شده است.
از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی 64 روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین 12، اردیبهشت هفت، خرداد 12 و تیر 20، شهریور 6 روز و مهر ماه هفت روز بوده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.