امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

یادواره شهید حمداله دکامی زاده و 835 شهید دوران دفاع مقدس شهرستان قصرشیرین برگزار گردید . 

 

با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهرستان قصرشیرین یادواره شهید حمداله دکامی زاده و 835 شهید شهرستان قصرشیرین صبح امروز در محل مسجد جامع شهرستان قصرشیرین  برگزار گردید .

 

فرمانده دسته های پروازی عملیات اچ 3 در دوران جنگ تحمیلی در این مراسم گفت : رشادتهای رزمندگان و فرماندهان تمام معادلات و دکترین نظامی را در هشت سال دفاع مقدس تغییر داد .

 

امیر فرج برات پور افزود : تمام دنیا به صدام و رژیم بعث کمک می کرد که صادرات نفت ما در جنگ قطع شود ولی رشادتهای رزمندگان و  بخصوص نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی مانع از این هدف شوم دشمن شد .

 

وی گفت : دشمن فکر می کرد در همان روز اول خرمشهر را فتح می کند اما این اتفاق نیفتاد و شهدا و رزمندگان با رشادتها و تقدیم خون خود آزادی ، استقلال و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند .

 

وی هشت سال دفاع مقدس را سند افتخار عزت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت : همه ما مدیون خون شهدا هستیم .

 

معاون فرماندار قصرشیرین هم در این مراسم گفت : شهرستان قصرشیرین امسال افتخار بازگشایی مرز خسروی را داشت تا میدانی برای خدمتگزاری به زوار اربعین حسینی باشد و مردم این شهرستان از دیرباز افتخار میزبانی زائران اباعبدالله الحسین(ع) را دارند .

 

حشمت رضایی افزود : عملیات اچ 3 که به فرماندهی امیر برات پور انجام شد پیچیده ترین حمله هوایی دوران جنگ تحمیلی بود .

 

وی گفت : 835 شهید گلگون کفن در قصرشیرین تقدیم انقلاب اسلامی شده است و همه مردم این دیار زخم خورده هشت سال جنگ تحمیلی هستند و این وظیفه مسئولان را بیشتر می کند .

 

رضایی تصریح کرد : جوانان این کشور همواره پای آرمانهای انقلاب بوده و امروز هم مدافعان حرم در صف دفاع ایستاده اند .

 

در پایان این آئین معنوی از خنواده شهدای قصرشیرین تجلیل شد .