امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

فرماندار قصرشیرین از اختصاص 500 میلیون تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان خبر داد.

 

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه هماهنگی دستگاه های متولی این بازارچه افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و قدمت فرهنگی قصرشیرین ایجاد این مکان یک ضرورت است از این رو این میزان اعتبار از محل اعتبارات متوازن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: برای ایجاد این بازارچه یک مکان در جنب آتش نشانی شهر که در گذشته هم مکانی برای داد و ستدهای اقتصادی بوده در نظر گرفته شده است که در صورت تایید کارشناسان از آن استفاده خواهد شد.
فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: کاروانسرای شاه عباسی که در مرکز شهر قرار دارد و به عنوان بازارچه سنتی استفاده می شود یک اثر تاریخی است که باید از آن حراست کرد و کارکرد تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند از این رو تلاش می شود با ایجاد این بازارچه جدید غرفه های داخل کاروانسرا به این مکان منتقل شود.
کاروانسرای شاه عباسی در فاصله 20 کیلومتری مرز مشترک ایران و عراق در شهرستان مرزی قصرشیرین واقع شده است و معماری آن به سبک هنر ایرانی و اسلامی است.
این کاروانسرا در زمان شاه عباس صفوی بر سر راه زایران عتبات عالیات و کربلای معلا با طول و عرض 60 متر و ارتفاع پنج متر از داخل در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع ساخته شده است. 
کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی، از 28 مهر سال 87 با تصمیم استاندار وقت کرمانشاه و مسئولان محلی به مکانی برای عرضه کالاهای وارداتی و داخلی از جمله فروش محصولات صوتی و تصویری و لوزام خانگی وارداتی از بازارچه مرزی پرویزخان، تبدیل شده است.