امروز: چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403



مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است

 

استاندار كرمانشاه گفت: مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه و به نقل از خبرگزاري ايرنا كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند افزود: اکنون در حال سپری کردن موج دوم کرونا در استان هستیم که از گذشته سخت تر است و باشدت بیشتری خودنمایی می کند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه بیماران مبتلا به کرونا در استان، گفت: بخشی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل افزایش تعداد آزمایش های تشخیص این بیماری و اجرای طرح بیماریابی فعال است.

استاندار کرمانشاه بر جلوگیری از افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری تاکید کرد و افزود: به منظور کنترل این بیماری از هفته قبل ۳۳ مورد محدودیت که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده بود را ابلاغ کردیم.

بازوند اظهارداشت: در صورتی که روند شیوع بیماری کرونا در استان همچنان ادامه داشته باشد مجبور خواهیم بود محدودیت ها را تشدید و بیشتر کنیم.

وی در رابطه با احتمال اعمال محدودیت برای تردد بین شهرها نیز گفت: فعلا مجوزی برای اعمال محدودیت برای تردد بین شهرها نداریم.

استاندار کرمانشاه گفت: در موج نخست بیماری کرونا حداکثر ۱۹۴ تخت بیمارستانی در استان اشغال شد اما با آغاز موج دوم تاکنون تخت های بیمارستانی اختصاص یافته بیماران کرونایی به ۳۱۲ تخت نیز رسیده است.

بازوند با تاکید بر اینکه، مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است، افزود: در صورتی که مردم توصیه های بهداشتی را همچون گذشته با جدیت رعایت کنند می توانیم این بیماری را کنترل کنیم