امروز: پنج شنبه 30 فروردین 1403

استاندار: افزايش تعداد مبتلايان به كرونا در استان كرمانشاه نگران كننده است/ از مردم تقاضا داريم توصيه هاي بهداشتي را با جديت بيشتري رعايت كنند

 

استاندار كرمانشاه گفت: روند افزايشي تعداد مبتلايان و فوتي هاي كرونا در سطح استان بسيار نگران كننده است و به لحاظ شاخص ميزان استفاده مردم از ماسك هم پايين تر از ميانگين كشوري هستيم كه بايد همه با جديت بيشتري توصيه هاي بهداشتي را رعايت كنند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» در حاشيه برگزاري جلسه ستاد ملي كرونا كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آمار اعلام شده و روند افزايشي 19 محدوديت ابلاغي در هفته گذشته تمديد مي شود و متأسفانه اين پيك رو به افزايش نشان مي دهد كه پروتكل هاي بهداشتي به صورت مطلوب رعايت نمي شود.

 

 وي افزود: استفاده از ماسک در استان به زیر ۵۴ درصد رسیده و منجر به صعودی شدن آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا شده است كه متاسفانه پايين تر از میانگین کشوری ( 61 درصد) است و در بخش حمل و نقل درون و برون شهری با ۴۴ درصد فاصله زیادی با میانگین کشوری داريم و بر اين اساس از مردم تقاضا داريم استفاده از ماسك را جدي بگيرند.

 

رييس ستاد كرونا استان كرمانشاه ادامه داد: گزارش هايي از رعایت نشدن محدودیت ها در اماکن ورزشی استان وصول شده است كه به مديركل ورزش و جوانان ابلاغ شده امروز با جديت موارد را پيگيري و نظارت ها را تشديد نمايد و با متخلفين برخورد كنند.

 

او آمار مبتلایان و فوتی های کرونای استان در هفته اخیر را صعودی دانست و گفت: در پیک دوم کرونا ۴۸۴ بیمار مبتلا به صورت همزمان بستری بود در حالی که این آمار طی هفته اخیر به ۴۸۸ تخت رسیده است.

 

بازوند همچنین از برخورد سختگیرانه با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خبر داد و گفت: اگر دستگاه‌های اداری، صنوف و سایر بخشها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

 

عالی ترین مقام اجرایی کرمانشاه با بیان اینکه شرایط کرونایی استان مطلقا خوب نیست افزود: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

 

  استاندار کرمانشاه در پایان با بیان اینکه هیچگونه مراسمی برای پیاده‌روی اربعین حسینی نداریم گفت: مرزهای استان بسته است و امکان خروج برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین وجود ندارد.

 

او همچنین ادعای موافقت دولت عراق با اعزام هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی برای مراسم اربعین را تکذیب کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد.