امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: ۴۳ شعبه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده که این شعبه‌ها با رعایت اصل قانون کار برخورد با تخلفات احتمالی را انجام خواهند داد.


 

بهمن مرادی فر روز چهارشنبه در کارگاه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در محل فرمانداری قصرشیرین با حضور داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، افزود: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان کرمانشاه و به مراتب در شهرستان ها تشکیل شده است.

وی اظهار داشت:ملاک ما در انتخابات رعایت قانون است و با هرگونه قانون‌شکنی و رفتارهای هنجارشکن در انتخابات بشدت برخورد خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: تکلیف پیشگیری از وقوع جرم برعهده دستگاه قضا است و امید است با حضور حداکثری مردم در دوم اسفند ماه حماسه ای دیگر و برگی زرین از تاریخ انقلاب رقم بخورد.

مرادی فر اضافه کرد: همه انتخابات های گذشته به جز فتنه ۸۸ در یک بستری امن برگزار شده و تلاش ما بر این است که در این دوره از انتخابات نیز بی طرفانه با رعایت اصل قانون از رای مردم صیانت کنیم.

او ادامه داد: انتخابات این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در گام دوم انقلاب و در مرحله ای هستیم که انقلاب اسلامی مرحله تثبیت خود را گذرانده و در مراحل ترویج انقلاب قرار داریم و رهبر معظم انقلاب در همه عرصه ها نقشه راه را برای پیشبرد اهداف متعالی نظام ترسیم کرده است.

مرادی فر با اشاره به نقش و اثرگذاری قانون در جامعه گفت: افرادی که به عنوان نماینده و منتخب مردم وارد مجلس شورای اسلامی می شوند باید توانایی لازم برای تصویب قانونی اثرگذار و پایدار داشته باشند و این وظیفه هیات های نظارتی را در انتخاب افراد اصلح سنگین تر می کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: حوزه انتخابیه قصرشیرین همواره شور و گرمی خاصی در عرصه انتخابات مجلس داشته و این به دلیل شرایط قومی و مذهبی و مرزی بودن این منطقه است که شاهد حضور پرشور مردم بوده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت منطقه در انتخابات باید تلاش کنیم هواداران کاندیداها شرایط برای تخطی و سوءاستفاده از احساسات مردم ایجاد نکنند از این رو در صورت مشاهده با این موارد برخورد خواهد شد.

مرادی فر با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت یک کاندیدا برای انتخابات به معنای عدم شایستگی او نیست، افزود: مجاری قانونی برای اعتراض کاندیداها در این زمینه پیش بیینی شده و آنها می توانند با رعایت قانون اعتراض خود را پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: تخریب دیگران جرم است و کاندیداها نباید وعده هایی که خارج از وظیفه یک نماینده و شرایط نظام باشد که امکان تحقق آن میسر نشود را به مردم بدهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: اصل وظیفه یک نماینده تدوین قانون است و امید است با حضور پرشور خود در دوم اسفند ماه حماسه ای دیگر رقم بزنیم.

 

فرماندار قصرشیرین نیزگفت: فصل الخطاب ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی رعایت قانون است.

مرادعلی تاتار افزود: بعد از اعلام دستور وزیر کشور کار ثبت نام از دوطلبان مجلس شورای اسلامی آغاز و در این حوزه ۴۰ نفر ثبت نام کردند که بعد از بررسی صلاحیت آن ها توسط هیات اجرایی شهرستان، ۳۲ نفر تایید صلاحیت و به هیات نظارت انتخابات در استان کرمانشاه معرفی شدند که تایید نهایی آن ها در بیستم ماه جاری از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

وی گفت: هیات اجرایی که از بین ۳۰ نفر از معتمدان شهرستان انتخاب شدند در بررسی صلاحیت افراد قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

تاتار اظهار داشت: به عنوان نماینده عالی دولت در این حوزه انتخابیه از رای مردم حراست خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه دخالتی را در انتخابات نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه مسائیی که در فضای مجازی برای تخریب افراد و سوء استفاده از احساسات قومی و مذهبی مردم صورت گیرد توسط نهادهای نظارتی و امنیتی رصد می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.